فرش کاشان

توضیحات کامل مربوط فرش کاشان

فرش کاشان

توضیحات کامل مربوط فرش کاشان

  • ۰
  • ۰

 در این مقاله می خواهیم توضیحاتی را درباره فرش کاشان به شما ارائه کنیم که می توانید آن را مطالعه و مشاهده کنید و در صورت مفید بودن آن را استفاده کنید . در ادامه توضیحات کامل درباره فرش کاشان ، فرش دستبافت کاشان و فرش ماشینی کاشان را قرار خواهیم داد که بتوانید با مطالعه آن اطلاعات جالب و مفیدی را در رابطه با فرش کاشان بدست آورید . فرش به طور کلی به دو دسته فرش دستبافت و فرش ماشینی تقسیم می شود . فرش دستبافت کیفیت بیشتری از فرش ماشینی دارد و دلیل آن هم وجود الیاف طبیعیی است که می توانند تا صد ها سال دوام داشته باشند به شرطی که درست از آن ها مراقبت شود . فرش ماشینی نیز کیفیت خوبی دارد اما به پای فرش دستبافت نخواهد رسید . الیاف استفاده شده در فرش ماشینی به سه دسته فرش آکریلیک ، فرش پلی استر و فرش بی سی اف تقسیم می شود . فرش ماشینی آکریلیک از بهترین الیاف بافته می شود و درواقع می توان گفت فرش صد در صد آکریلیک دارای بهترین کیفیت در رده فرش ماشینی در حال حاضر می باشد . اکنون به ارائه توضیحاتی درباره فرش دستبافت کاشان و فرش ماشینی کاشان خواهیم پرداخت تا شما بهترین فرش ماشینی دنیا را بشناسید .

فرش دستبافت کاشان
با اینکه قدیمی ترین فرش دستبافت در ایران بافته شده است و ایران مهد فرش دستبافت و فرش ماشینی جهان شناخته می شود می توان گفت از شهرت بالایی در جهان برخوردار است . اما این قالی ها چندان شناخته شده نیستند و کمتر کسی این فرش دستبافت ها را می شناسد . فرش دستبافت کاشان که به قالی کاشی بافته نیز معروف است و از جمله بهترین فرش های دستبافت ایران است .  فرش دستبافت کاشان در دوران صفویه به اوج خود رسید و با طراحی زیبا و چشم نواز در اوج به سر میبرد تا در زمان قاجار افول کرد . این مطلب به ضرر کاشان در آمد و باعث شد فرش دستبافت اصیل کاشان از یاد ها برود و مورد کم لطفی قرار بگیرد .


فرش ماشینی کاشان
از حدود 50 سال پیش که صنعت فرش ماشینی وارد ایران شد ، شهر کاشان به عنوان اولین تولید کننده فرش ماشینی توانست ، اولین فرش ماشینی را با استفاده از دستگاه ژاکارد که ساخت کشور فرانسه بود ببافد . فرش ماشینی کاشان به علت وجود طرح های متعدد و مختلف توانست در بین مردم جا بیفتد . همچنین مورد دوم این که فرش ماشینی کاشان به علت ارزان قیمت تر بودن نسبت به فرش دستباف و طرح مشابه فرش دستبافت توانست در میان خانه های ایرانی مشتریان زیادی پیدا کند . کاشان اکنون به عنوان پایتخت فرش ماشینی ایران دارای 700 واحد تولید فعال است که هم اکنون در حوزه فرش ماشینی در حال فعالیت هستند .

  • ۹۶/۱۲/۰۳
  • سید حسین بهشتی نیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی